BALI TRIP


Bali merupakan tempat pelancongan yang sangat menarik dan berbaloi. Pelbagai aktiviti terdapat disini. Antara aktiviti yang menarik adalah scuba-diving, surfing, parasailing,wild dolphin hunter dan banyak lagi. Setibanya disini bro dan rakan-rakan menggunakan khidmat Mas Edhy sebagai pemandu pelancong dan merangkap supir selama kami berada disini.

Manakala penginapan pula bro memilih Tune Hotel, Legian kerana berdekatan dengan pantai. Jaraknya lebih kurang 300 meter sahaja. Tidak memerlukan kenderaan kesini dan hanya berjalan kaki lebih kurang 5 minit. Selain daripada aktiviti pantai, lagi menarik minat bro kesini adalah dapat melihat panorama matahari terbenam yang sangat cantik.

Selain itu, jika sebut bab makan, selalunya pelancong muslim akan rasa berat hati. Namun begitu, anda tidak perlu khuatir kerana masih terdapat beberapa restoran yang halal juga disini, akan tetapi tidaklah banyak seperti Malaysia. Jadi bro sarankan anda memberitahu kepada pemandu pelancong untuk ke restoran yang terdapat Halal sign (Rujuk gambar dibawah).

Apabila kekurangan wang anda boleh keluar wang melalui CIMB NIAGA ATM mesin, namun begitu, sebelum anda melancong ke Bali pastikan terlebih dahulu anda menghubungi pihak bank anda di Malaysia agar membenarkan penggunaan kad ATM di Bali.

Pengalaman yang sukar dilupakan adalah aktiviti "Wild Dolphin Hunting" di Lovina Beach. Bro harap rakan-rakan datang dan mencuba sendiri kerana kelainannya amat ketara.

Tanah Lot Temple



Jumlah semua perbelanjaan bro selama 7D6N adalah sebanyak MYR2000 seorang tidak termasuk harga tiket penerbangan AirAsia dua hala. Maka trip ini bro memberikan 5.0 ✭✭✭✭✭ keseluruhannya.


Legian, Seminyak Beach -Street Walk
12 Tea flavors 

Halal sign at restaurant
Uluwatu Kecak Dance

Uluwatu Kecak Dance

Kintamani and Mount Batur


Tegenungan waterfall
Sunset at Legian Seminyak Beach



Legian, Seminyak Beach

Tanah Lot




Munduk Waterfall (Mas Edhy on my left)
Serangan Beach

Lovina Beach

Munduk Waterfall


Sunrise at Lovina beach


Nusa Dua Beach
Souvenir at Lovina Beach
Carving Art
Batik Drawing
Art on Roof
Traditional Clothing
CIMB ATM
Lovina Beach -Wild Dolphins Hunting Boat
Kopi Luak Making



Next
First
Click here for Comments

0 comments: