SOUTH KOREA TRIP - Part 4 (Everland Theme Park)

 Let's go to Everland Theme Park. Salah satu taman tema yang terbesar di Korea. Ia terletak di Theme park in Yongsin-si, Gyeonggi-do, Korea Selatan. Waktu operasi bermula jam 10.00 a.m hingga 9.00 p.m dengan bayaran KRW22,900 seorang. Menjadi satu kerugian besar jika anda tidak melawat ke destinasi ini. Kebiasaannya didalam pakej pelancongan hanya melawat taman tema Lotte World, bukan Everland Theme Park. Oleh demikian, bro memilih ke tempat ini.

Setelah membuat kajian terperinci, baru bro tahu bahawa tempat ni adalah yang paling best kerana terdapat The First Wooden Roller Coaster in South Korea dan banyak lagi attraction yang anda tak akan jumpa jika ikut pakej. Selain itu,disini juga terdapat hologram K-POP di mana anda dapat menari dengan artis K-POP di atas pentas hologram. Namun, tempat ini hanya menjadi memori bro yang indah kerana tidak boleh mengambil gambar di dalamnya, tetapi perkhidmatan kamera disediakan. Jadi apa lagi? gunalah perkhidmatan tersebut. 

Jika anda ingin melihat pesta bunga tulip di South, Korea. Maka  disinilah merupakan destinasi yang menjadi pilihan kerana mempunyai festival bunga tulip yang terbesar diantara hujung bulan  Mac hingga  27 April setiap tahun. Kira-kira jutaan bunga tulip yang telah mekar akan dapat anda nikmati keindahanya. So, jangan tunggu lagi!!! Booking tiket penerbangan anda sekarang untuk tahu  hadapan.

Selamat mencuba dan berjimat ketika melancong ke Seoul, Korea. Rakan-rakan yang pertama kali hendak ke Korea secara sendiri boleh cuba gunakan kad panduan Naracards. Maklumat lanjut, layari Naracards-seoul,busan dan jeju.





Tulip Festival at Everland Theme Park on March until April - Gambar Hiasan

Everland Theme Park terletak di Yongsin-si, Gyeonggi-do, Korea Selatan. Untuk menuju ke lokasi ini, tersedia pengangkutan seperti bas atau subway dari Gangnam ataupun Jamsil, yang kemudian anda perlu menggunakan shuttle bus menuju ke pintu gerbang Everland.


K-Pop Hologram









Selain itu juga, tempat ini mempunyai zoo tidak bersangkar tapi kita yang berada dalam sangkar pula. Pilihan hanyalah menaiki jip atau bas yang disediakan. Harga kedua-dua tiket adalah berbeza. Bro memilih menaiki bas sahaja murah sikit (banyak lagi tempat hendak explorer).
Harimau ini jinak. Jangan risau .... harimau tak makan anda selagi anda mematuhi arahan jangan keluar daripada kenderaan walaupun harimau ni datang dan goncang kenderaan anda. Jika anda keluar daripada kenderaan sememangnya anda adalah makanan harimau hari itu. 



The First Wooden Roller Coaster 

Bro cadangkan kepada anda cubalah roller coaster ni.. memang happening sampai meloya.
*Pastikan tahap kesihatan ada dalam keadaan normal☺



Jika anda tak mampu nak berjalan kaki naik lah kerusi santai ini








"Be a traveller, don't be a visitor"



Naracards -Your Travel Itinerary





Klook.com
Next
Previous
Click here for Comments

1 comments: